Preview

Proceedings of Telecommunication Universities

Advanced search

SOLUTION OF VISUALIZATION TASKS PROCEDURALLY GENERATED LANDSCAPE USING ALGORITHM BASED ON STRUCTURE OF «QUADTREE»

Abstract

This article describes the visualization algorithm procedurally generated landscape that occupies little processor and almost completely leaves for the application. Briefly touched upon the
procedural terrain generation.

About the Authors

Yu. Boltov
Санкт-Петербургский государственный университет телекоммуникаций им. проф. М.А. Бонч-Бруевича
Russian Federation


L. Dudakov
Санкт-Петербургский государственный университет телекоммуникаций им. проф. М.А. Бонч-Бруевича
Russian Federation


A. Tarlykov
Санкт-Петербургский государственный университет телекоммуникаций им. проф. М.А. Бонч-Бруевича
Russian Federation


References

1. Бессмельцев М. Отсечение по пирамиде видимости в OpenGL [Электронный ресурс] // Работа с OpenGL. [2004]. URL: http://pmg.org.ru/nehe/nehex2.htm (дата обращения 11.06.2016).

2. Noise [Электронный ресурс] // Shadertoy Wikia: [сайт]. URL: http://shadertoy.wikia.com/wiki/Noise (дата обращения 27.05.2016).

3. Framebuffer Object [Электронный ресурс] // OpenGL Wiki: [сайт]. [2015]. URL: https://www.opengl.org/wiki/Framebuffer_Object (дата обращения 03.06.2016).

4. Framebuffer Object Examples [Электронный ресурс] // OpenGL Wiki: [сайт]. Электрон. текстовые дан. [2013]. URL: https://www.opengl.org/wiki/Framebuffer_Object (дата обращения 28.05.2016).


Review

For citations:


Boltov Yu., Dudakov L., Tarlykov A. SOLUTION OF VISUALIZATION TASKS PROCEDURALLY GENERATED LANDSCAPE USING ALGORITHM BASED ON STRUCTURE OF «QUADTREE». Proceedings of Telecommunication Universities. 2016;2(2):28-33. (In Russ.)

Views: 230


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1813-324X (Print)
ISSN 2712-8830 (Online)